Motorsport news

Интервью Анвара Эргашева

Автоспорт Узбекистана
🇷🇺: «2021 год был для меня очень насыщенным, я участвовал в совершенно разных по условиям гонках. Сначала это были питерские морозы на бахе «Северный лес», потом скоростная грунтовая, более привычная для меня трасса в Астрахани ралли рейда «Золото Кагана», затем степи Казахстана, к началу которой я набрал хорошую форму и показал неплохой результат в первые дни гонки. К сожалению кульбит, который мы совершили на 3 день, не позволил мне финишировать. 
В силу определенных обстоятельств я не смог принять участие в ралли Шелковый путь и большой промежуток между ралли Казахстана и Марокко дал о себе знать. Относительно долгое отсутствие наката несомненно сказалось на результате Ралли рейда Марокко, где я еще и повредил руку и большую часть гонки проехал «на одной руке». Тем не менее, именно эта гонка стала для меня наиболее интересной и запоминающейся: длинные этапы, технически сложные спецучастки, на которых я проверил себя на физическую, психологическую выносливость и получил отличный опыт вождения в песках, который должен был мне помочь в главном мировом ралли - Дакар 2022.
Самым неудачным ралли 2021 года для меня стало ралли Хаиль в Саудовской Аравии, которое, как говорят гонщики, является подготовительным этапом к Дакару, потому что проходит практически там же, где и ралли Дакар. Наша команда отлично подготовилась, мы прошли административные и технические проверки, протестировали автомобиль, но в первый же день гонки, на первом километре после старта, во время неудачного приземления после прыжка с небольшой дюны руль вывернуло и я повредил руку, тем не менее я доехал до финиша первого дня гонки и отправился в госпиталь на обследование. Я надеялся, что это просто вывих, но, к огромному сожалению, это был перелом правой руки. Ни о каком продолжении соревнования не могло быть и речи, я срочно вернулся в Ташкент, надеясь восстановить руку до Дакара. Но врачи вынесли неутешительный вердикт - два месяца гипса и физиотерапевтические процедуры. Теперь остается наблюдать главное ралли по телевизору и в телеграм канале. Желаю удачи экипажу Марии Опариной и Андрея Рудницкого, которые принимают участие в гонке вместо меня. 
Надеюсь, что после восстановления я буду активно готовиться к чемпионату мира по ралли рейдам 2023 и к Дакару 2023. Для этого команда Марии Опариной подготовит гоночный автомобиль, а Национальный автомобильный клуб Узбекистана доставит его в Ташкент и организует тренировки.
Также в 2022 году я планирую принять участие в некоторых этапах Чемпионата мира, таких как ралли Андалусии, Казахстана, Марокко и этапах Чемпионата Европы. Поздравляю всех с Новым годом! Желаю крепкого здоровья, ярких эмоции и отличного настроения!»
-------------------
🇺🇿: «Ўтган - 2021 йил мен учун жуда қизғин ходисаларга бой бўлди, мен шартлари бўйича буткул турлича пойгаларда иштирок этдим. Аввалига бу Питердаги музли “Шимолий ўрмон”, кейин мен учун кўпроқ таниш бўлган Астрахандаги тезкор тупроқ йўли “Каган олтини” ралли рейди, сўнг Қозоғистон даштлари бўлди, унгача мен яхши формада бўлиб, биринчи пойганинг биринчи кунида яхши натижа кўрсатдим. Афсуски, учинчи куни амалга оширган бош узра трюкимиз (кульбит) финишга етиб боришга имкон бермади.
Айрим сабабларга кўра Ипак йўли раллисида қатнаша олмадим ва Қозоғистон ҳамда Марокаш раллилари орасидаги узоқ муддат ўз натижасини кўрсатди. Нисбатан узоқ вақт давомида қирғоққа чиқмаслик, шубҳасиз, Марокашдаги Ралли рейдининг натижасига таъсир қилди, у ерда мен камига қўлимни жароҳатладим ва пойганинг кўп қисмини "бир қўлда" ўтказдим. Шунга қарамай, айнан мана шу пойга мен учун энг қизиқарли ва эсда қоларли бўлди: узоқ босқичлар, техник жиҳатдан қийин бўлган махсус участкалар, уларда ўзимни жисмоний ва психологик чидамлилик учун синаб кўрдим ва қумда ҳайдашда ажойиб тажрибага эга бўлдим, бу билимлар менга асосий жаҳон раллиси - Дакар 2022 да қўл келиши керак.
Мен учун 2021 йилнинг энг омадсиз раллиси Саудия Арабистонидаги Хаиль раллиси бўлди, пойгачилар айтганидек, бу Дакарга тайёргарлик босқичидир, чунки у Дакар раллиси билан деярли бир жойда бўлиб ўтади. Бизнинг жамоамиз яхши тайёргарлик кўрди, биз маъмурий ва техник текширувлардан ўтдик, машинани синовдан ўтказдик, аммо пойганинг биринчи кунида стартдан кейинги биринчи километрда, кичик қум тепаликдан сакраб тушганидан кейин муваффақиятсиз тушиш пайтида руль ғилдираги буралиб кетди ва мен қўлимни жароҳатлаб олдим, шунга қарамай, пойганинг биринчи кунида маррага етиб келдим ва кўрикдан ўтиш учун шифохонага бордим. Мен шунчаки қўлимни қайриб олдим, деб умид қилгандим, лекин, афсуски, ўнг қўлим синган экан. Мусобақани давом эттириш ҳақида гап бўлиши мумкин эмас, мен Дакаргача қўлимни тузатиш умидида зудлик билан Тошкентга қайтдим. Аммо шифокорлар ўз ҳукмини беришди - икки ойлик гипс ва физиотерапия муолажалари. Энди асосий раллини телевизор ва Телеграм канали орқали томоша қиламан. Пойгада менинг ўрнимда иштирок этаётган Мария Опарина ва Андрей Рудницкийлар экипажига омад тилайман. 
Умид қиламанки, соғайиб кетганимдан сўнг 2023 йилги жаҳон ралли чемпионати ва 2023 йилги Дакар-2023 мусобақаларига фаол тайёргарлик кўраман. Бунинг учун Мария Опарина жамоаси пойга машинасини тайёрлайди, Ўзбекистон Миллий автомобил клуби эса уни Тошкентга етказади ва машғулотларни ташкиллаштиради. Шунингдек, 2022 йилда жаҳон чемпионатининг айрим босқичларида, масалан, Андалусия, Қозоғистон, Марокаш раллиси ва Европа чемпионати босқичларида иштирок этишни режалаштирганман. Шу ўринда барчангизга Янги йил муборак бўлсин! Сизга сиҳат-саломатлик, ёрқин ҳис-туйғулар ва ажойиб кайфият тилайман!”.
05.01.2022